ponedeljek, 10. julij 2017

Utforma det i pedagogik

Utforma det i pedagogik

Pedagogisk projektion är en funktion av någon lärare, inte mindre betydelsefull än den organisatoriska, gnostiska (sökande efter innehåll, metoder och sätt att samverka med studenter) eller kommunikativa. Pedagogisk design är att skapa presumptiva alternativ för kommande aktiviteter och att förutsäga sina resultat.

Utforma det i pedagogik

Pedagogisk design är den preliminära utvecklingen av de viktigaste detaljerna i den kommande verksamheten för lärare och studenter, och ibland föräldrar. För någon lärare är det en funktion som inte är mindre viktig än de organisatoriska, kommunikativa eller gnostiska aktiviteterna (sök efter innehåll, metoder och interaktioner med studenter).

Utforma det i pedagogik

Pedagogisk projektion är en funktion av någon lärare, inte mindre betydelsefull än den organisatoriska, gnostiska (sökande efter innehåll, metoder och sätt att samverka med studenter) eller kommunikativa.

Utforma det i pedagogik

"Alla aktiviteter kan vara antingen teknik eller konst. Konst bygger på intuition, tekniken är baserad på vetenskap. Med konst börjar allt, teknik slutar, allt börjar från början. " Bespalko V. P. Villkoren för pedagogisk teknik . - M, 1989. - p. 5.

Utforma det i pedagogik

Utvecklingen av pedagogisk kunskap, uppkomsten av olika metoder, medel, former av pedagogisk aktivitet gjorde det överflödigt komplicerat. Det är i detta sammanhang att pedagogiken tvingas tillgripa rekommendationer av en teknokratisk orientering: ". . . ledarna av denna trend är övertygade om att amorfism i beteendereglering . . . ska ersättas med effektiv pedagogik".

Ni komentarjev:

Objavite komentar

še vedno