torek, 22. avgust 2017

Design fungerar 2: a klass

Design fungerar 2: a klass

Geometriska figurer runt oss. Mätningar (vad mäts, vad mäts). Matematik i den gamla världen. Mönster och ornament på disken Måttenheter i antikens Rus. Mätning av kvantiteter Intressanta anordningar för räkning. Vem uppfann siffrorna. Magiska mönster. Numrerar runt oss. Tillämpning av färdigheter för tillsats och subtraktion i vårt liv. Prydnad av en klass av mönster. Nummer i ordspråk och ord. Nummer i sport Vilken typ av vetenskap är matematik? Plats kryptering.

Design fungerar 2: a klass

Övervakning av cykeln av fjärilen påfågel ögat observation av funktionerna i liv och beteende mantis i fångenskap observation av utvecklingscykeln av Coloradoskalbaggen övervaka utvecklingen av en myrstack Insekter min trädgård

Design fungerar 2: a klass

Vi presenterar en lista med intressanta och relevanta ämnen för forskningsarbete för barn i grundskolan, på grundval av vilken man kan formulera sitt ämne: utvidga eller förkorta formuleringen.

Design fungerar 2: a klass

Barn under lärarens vägledning lär sig med ytterligare litteratur och encyklopedi, där det finns det nödvändiga materialet. Fördela de siffror som de skriver om. Hus med hjälp av föräldrar gör arbetet klart.

Design fungerar 2: a klass

Andra graders är i en gynnsam ålder för utveckling av kreativt tänkande och fantasi. Forskare har bestämt att en av de ledande neoplasmerna i denna period är godtyckliga mentala processer. Det är hon som förutsätter stark vilja och regleringsriktning. Barnet vill skapa något för att höja sin bild. Läraren behöver bara stimulera denna aktivitet i tid.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

še vedno