četrtek, 10. avgust 2017

Hur vägar byggs i Ryssland

Hur vägar byggs i Ryssland

Höra ordet kombinationskläder, de oinitierade kommer omedelbart att tänka på okayki-några skrymmande och inte så underbara föremål av garderoben. Under tiden är detta en professionell term, vilket betyder en uppsättning konstruktiva lager av körbanan. Termen speglar verkligen verkligheten under byggandet av motorvägar och motorvägar, en mark är verkligen klädd och kvaliteten på de kläderna som är dolda under asfaltbetongytan är avgörande för hela vägens kvalitet.

Hur vägar byggs i Ryssland

Efter att ha rest från Moskva till Vladivostok skrev vi mycket om vägarna. Från klagomål om klimat, korruption och krökta händer skulle jag vilja gå vidare till en mer konstruktiv analys av situationen. Det finns en hel rad problem: från bristande överensstämmelse med teknik, till undermåliga reparationer. Ett stort problem för vägar är överbelastad transport. I Ryssland går nästan alla lastbilar med överbelastning. Detta görs för att tjäna pengar snabbare. Överbelastade lastbilar bryter snabbt ett lager av grus på botten av vägen, bryter ner på vägen, kan inte gå in i stigningen. Transportministeriet på sommaren förbjuder rörelse av lastbilar på vissa vägar, men livet kan inte stoppas!

Hur vägar byggs i Ryssland

Vägarna i Tyskland byggs och repareras utan brådska utan att bryta den tekniska processen, med hänsyn till alla nyanser. Asfaltläggning föregås av ett grundligt förberedande arbete - en "kudde" är skapad från flera lager upp till två meter tjocka. Sedan hälls den med betong, som är täckt med en film för att skydda mot sol och regn. Om vägen är våt, är arbetet förnyat först efter att tomten har torkat helt. Så långt vägen visade sig vara nivå, kolla nivån - en bild som i Ryssland skulle tyckas vara minst ovanlig. I Tyskland finns det ett strikt system för att välja entreprenörer. Anbud hålls. Situationer när tävlingen vunnits av en juridisk person utan människor och teknik är helt utesluten.

Hur vägar byggs i Ryssland

"Du ser", sade den ena till den andra, "vilket hjul!" Vad tror du, kommer det hjulet att nå så, om det händer, till Moskva eller inte? "" Det kommer ", svarade en annan. "Och jag tror att Kazan inte kommer att göra det till Kazan?" "Han kommer inte göra det till Kazan, " svarade en annan. - Döda själar, N. V. Gogol

Hur vägar byggs i Ryssland

Så för oss är det inte ekonomiskt lämpligt. Barnens huvuden för människor vill äta dem. Och om du lägger sådan högkvalitativ vävduk, varför köpa stugor, bilar, pärlor ???

Ni komentarjev:

Objavite komentar

še vedno