torek, 15. avgust 2017

Kerch Bridge recensioner av arbetare 2017

Kerch Bridge recensioner av arbetare 2017

Som arbetarna sa är idag den första dagen då en företrädare för företaget kom till dem, som rekryterade dem för arbete. Han började stänga kläderna. Efter att summan aviserades, en och en halv gånger mindre än lovad, bestämde de sig för att ringa till journalister. Sysselsättning för alla män meddelade att anställningsavtal för byggandet av bron skall undertecknas på byggarbetsplatsen och lön kommer att betalas av den 25: e varje månad med tillhandahållande av mat och husrum. Men när de kom fram uppfyllde inte lönen och de utlovade villkoren löften. Arbetarna fick möjlighet att teckna ett kontrakt där de var registrerade som JI-ledare, medan de arbetar som montörer och svetsare.

Kerch Bridge recensioner av arbetare 2017

Jag lämnade precis, för det är ingen mening att jobba där, kidalovo för pengar, säger Vyacheslav. - Där är konstruktionen inte kontrollerad av någon. Du är där som i slaveri är: du arbetar, du kan inte stå, du kan inte sitta. Även om du väntar en halvtimme medan byggmaterialet tas med, om du står, kommer du att sparkas. Du kommer att sitta ner - du kommer att sparkas. Du måste göra något, men skiftar brädorna fram och tillbaka, även om man slänger stenar fram och tillbaka. Inget vatten, inget finns där. Vatten om det tog med - det kommer att bli normalt, inte medbringat - det finns ingen plats att ta en drink på.

Kerch Bridge recensioner av arbetare 2017

Till och med efter att ha undertecknat de nödvändiga dokumenten visade det sig att det inte finns något arbete i Uralerna och förväntas inte. Därför erbjöds Vyacheslav och andra arbetare att resa till Krim. De lastades på bussar och körde till Svarta havet, för att bygga Kerchbron. När klockan var över, var det svårt att ta hem de hårda arbetarna, som det visade sig var ingen som skulle. Brigadören hänvisade till bristen på transport, så Vyacheslav Abdullin och hans kollega bestämde sig för att komma hem på egen hand. Eftersom de inte betalade för det arbete som gjordes, väntade byggherrarna att komma till Uralerna genom hitchhiking, men truckers vågade inte ta medresenärer, och de var tvungna att gå.


Den genomsnittliga lönen för arbetstagare som deltar i byggandet av transport passage genom Kertjsundet är 25-35. 000. Rubel experter får 75-80. 000. Rubel, chef för byggandet av transport passage genom Kertjsundet företag "Stroygazmontazh" Leonid Ryzhenkin.


Två byggare av Kerchbroen berättade om arbetsgivarens löner, arbetsvillkor och arbetsvillkor inte betalades.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

še vedno