Vid ingången till Tokyo, vår van avtagit lite, och översättaren, prata med föraren, förklarade i slutet av dagen på denna väg är alltid ett problem. Och de kallar det problem? I själva verket, en veckas vistelse i en av de största städerna i världen var det enda pluggning (i detta fall från den tidtabellsenliga ankomsttiden vi på efterkälken bara 10 minuter). Resten av dagarna flyttade runt staden i bilar, taxibilar, tunnelbana, monorail, buss utan några äventyr.
Vägar är en viktig indikator för landets ekonomi. Där det inte finns några vägar (bra höghastighetsspår) finns det inte och det kommer inte att bli en starkt utvecklad ekonomi - ett bevisat faktum.
Tollvägarna i Japan började bygga aktivt för 50 år sedan, även om landet förberedde sig för Olympiska spelen i Tokyo 1964. Fördelen med den japanska motorvägen är att flera rutter längs den kan resa över hela landet från norra ön Hokkaido till södra spetsen av Kyushu. Yasuyuki Higara, bosatt i Yamanashi, säger: Det finns många fler plussar i vägtullarna än minuser. Jag är själv från Yamanashi. Till Tokyo, mer än 100 kilometer. Om jag cyklade på fria vägar, skulle det ta en halv dag, och drygt en timme.
Japan - ett litet land på sitt territorium, och antalet bilägare i det är ganska stort. Detta tvingade regeringen att utveckla stränga trafikregler och villkoren för deras genomförande, som förhindrar ansamling av fordon på vägarna och bidra till att minska antalet olyckor:
Därför hjälper vi unga resenärer att utforska världen och presenterar gärna en serie svar för framtida pionjärer, äventyrare och upptäcktsresande som reser världen, kommer att återupptäcka det!
Ni komentarjev:
Objavite komentar