Problemet med brott på spar på WHA 2108/2109 - situationen är obehagligt, men det betyder inte att det inte kan korrigeras. Det finns många sätt att lösa problemet: byte eller svetsning, reparera dig själv eller i verkstaden. Hur man gör rätt val, kommer du att lära dig vidare.
VAZ-2108-09 i familjen var inte särskilt stark kropp, stark kaross järn, metall rostar snabbt, särskilt om det inte behandlas med rostskydds. Med tiden blir rost på metallytan, ofta roterar det bakre sparet från båda sidor, sprickor uppträder på ytan under drift. Om du rider med ett rutt spar för länge kan det dra ut den bakre strålen, vilket leder till oförutsägbara konsekvenser. Så på ett sätt som inte hända i stora problem och även katastrof, spar bättre att ändra i förväg, kan detta arbete utföras i en reparationsverkstad med händerna i garaget om du har tillräckligt med erfarenhet, de nödvändiga verktyg och material.
VAZ-2109 - bilen var inte särskilt stark kropp, järn snabbt mottaglig för korrosion, och rostar nästan alla kroppsdelar. Ersätta det främre elementet krävs, när metallen är ruttet på olika platser, och detaljändringar, om det är starkt deformerad efter påverkan (krasch).
Kvaliteten på delen var inte idealisk - den svetsade inuti triangeln som håller balkens bultar svetsades lite fel och de svetsade planerna i denna triangel kom ut ur linjen av längdelementet självt längs golvplanet. Longeron på grund av detta under en lång tid (20 minuter) kunde inte bli på sin rättmätiga plats.
I augusti 2009 riktat till mig en trevlig dam med en liten begäran - att göra ett hål i sidan medlem i VAZ - 21093, gemensamt - "mejsel", säger han, diagnostiker man i motorer "fumlar" i 10s plus, men fordonskroppen gör ingen.
Ni komentarjev:
Objavite komentar