Om du bestämmer dig för att göra dig själv i lägenheten ett varmt golv, och att jämföra golvet med hjälp av tekniken i en tight Knauf-screed, då som ett varmt golvsystem, kommer du bara att använda en elektrisk golvvärme. Den är monterad på ytan på ett torrt golv Knauf, och toppen läggs med en ytbeläggning, till exempel kakel. Fördelen med att använda ett sådant system med en torr screed är att torrskiktet har goda värmeisoleringsegenskaper. Värmen går inte ner och plattan värmer inte. Värme överförs endast till golvbeläggningen. Detta ger en bra elekonomi.
Hittills är Knauf-systemet det enda systemet i världen där våta processer inte används. Men den viktigaste nackdelen med ett betongskikt - helt av alla slag - är att du kan börja bo i ett rum med sådana golv endast i 28 dagar och inte tidigare. Medan prefabricerade golv är klara för användning på andra dagen. En sådan intressant teknik erbjöds hela världen av en tysk tillverkare. Du kan enkelt behärska det!
Jag planerar en torr screed i badrummet. Men hur olycka, hur kan jag installera en sensor på ett varmt golv? Shtruborez, det är självklart det, och att göra ett jämnt spår 10mm djup är inte ett problem, men hur påverkar detta styrkan? Kommer det att överleva? Vänligen dela upp erfarenheten, som sätter ersättningsgivaren på ett torrt screed . . . annars är köket på väg och korridoren.
Dessutom, golvvärme i ett kopplingsaggregat sker i flera steg och utan tidsbegränsningar, medan gjutning av betong kräver en ganska stor mängd arbete i en kort tidsperiod (annars betongblandningen blir tjock och olämpliga för användning). Skrepet, som tillverkas på basis av sandcementblandning, torkar också länge (upp till 28 dagar) vilket gör det svårt att utföra andra reparationsarbeten i rummet. Med ett torrt arrangemang av golvet kan ytterligare åtgärder på arrangemanget av rummet göras om några dagar.
Skremen på det varma golvet används vid installation av värmesystemet för att jämföra golvytan. Ett betonglager täcker kabeln, tränger in i alla tomrum och fyller mellanrummen mellan varv. Sålunda är värmesystemet inuti betongskiktet, vilket på ett tillförlitligt sätt isolerar det från den yttre miljön och minskar värmeförlusten under driften.
Ni komentarjev:
Objavite komentar