Moskva går traditionellt i de tio bästa städerna med de dyraste affärslokalerna. Enligt CBRE upptar den den nionde raden av kreditvärdet med en hastighet på 6030 euro per 1 kvm. m per år. På de tre första platserna - Hong Kong (35. 390 euro per kvadratmeter per år), New York (24, 250 euro) och London (9. 200 euro). Höga hyrespriser i butikerna den ryska huvudstaden beror på dyrt land, byråkratiska hinder och därmed brist på utrymme, säger Valentin Gavrilov, marknadschef för CBRE. För det andra året i rad präglas huvudstadsmarknaden i huvudstaden av extremt låga utbudstillgångar. Under 2012, enligt Knight Frank, togs nio köpcentrum med ett område på 337 500 kvm. m.
Marknaden för designorganisationer i Ryssland är mycket konkurrenskraftig, medan de har ett problem. Ledarna för de flesta företag är professionella designers och arkitekter, men 80% av dem är dåliga affärsmän. Få specialister kan designa ett färdigt företag för ägaren. Utgåva ritningar, enligt SNIPs normer, innebär inte tillämpningen av affärsinriktningen, som kunden förväntar sig. Därför, trots den höga konkurrensen, kan marknaden för designorganisationer rymma professionella designorganisationer som fokuserar på att skapa affärer för kunden.
Köpcentra upplever för närvarande en nedgång i närvaro och en minskning av konsumentverksamheten inom masssegmentet. Genomsnittligt besökstid för köpcentret minskade med 40%. Minska intäktskraftsoperatörerna för att leta efter sätt att sänka kostnaderna, och som regel kräver operatörer först och främst rabatter på hyror. Analysen av lönsamheten hos detaljhandeln visar emellertid att i 86% av fallen är minskningen av effektiviteten hos utloppet inte relaterat till hyresvärdet.
För dem som kommer att öppna sin verksamhet från början eller till och med köpa redo - det finns inget mer attraktivt än affärer i köpcentret. Varför? Det är enkelt, många människor, stor efterfrågan på produkter som kontorsarbetare som, kaffe och dess typer, ljuskakor, glass, efterrätter från kategorin "ta med dig" till bilen.
I huvudstaden och omgivningen på samma gång byggs mer än ett dussin moderna köpcentra. Så Kiev när det gäller detaljhandel rymmer ikapp med Europa och förbereder sig för att bli ett östeuropeiskt köpcentrum, skriver Maxim Butchenko i nummer 31 i korrespondenttidningen den 9 augusti 2013.
Ni komentarjev:
Objavite komentar