Motorkylsystemet är konstruerat för att kyla motordelar som upphettas till följd av driften och håller temperaturen inom de angivna gränserna för att garantera optimal motorprestanda.
Diagnostisk Engine regleras automaker komplexa studier och arbete, som utförs med användning av en dedikerad hög precision utrustning för att identifiera driftsparametrar hos dess enskilda delar och enheter, bestämma källan till eventuella felfunktioner. Regelbundet, en gång i 2 år på nya bilar, eller en per år för fordon som är äldre än 8-10 år, eller att övervinna nästa 40-50 thous. Km köra, är det rekommenderat att genomföra motordiagnostik. Ibland tidigt nog för att upptäcka några slitna delar, för att förhindra skador på relaterade komponenter, och därför en dyr reparation.
Felaktigheter i kylsystemet är oftast förknippade med försämringen av värmeöverföringen och kränkningen av kylvätskecirkulationen, orsakad av avlagringar, föroreningar av kylmanteln och i vissa fall av mekaniska skador på dess komponenter. Sådana skador inbegriper sprickor i kylmanteln, läckage och andra radiatorfel, slitage på pumpdelar och fläkt.
Kylsystemet syftar till att säkerställa en normal termisk reglering (85-90 ° C) motorns drift under olika förhållanden. Från köldsystemets tekniska tillstånd beror i stor utsträckning på pålitlighet och ekonomi hos motoroperationen.
Beskrivning av utformningen av VAZ 2110-kylsystemet, eventuella funktionsfel. Val av processutrustning och undersökning av processen att ta bort fläkten. Diagnos av förbränningsmotorens kylsystem och installation av tvätten. kursarbete, tillagd 19/12/2011
Ni komentarjev:
Objavite komentar