Bland alla befintliga bilverkstadsmaterial är kitt kanske det mest misstänkta. Vissa reparatörer anser att det är det säkraste sättet att täcka rostiga platser, och de lägger det nästan som en spade. Har du sett hur bitarna flyger av? Kände sig en aversion mot shpaklevke? Det finns dock inget fel med denna produkt om du använder den korrekt och för det avsedda ändamålet.
Nybörjare i kroppsreparation frågar ofta hur det är nödvändigt att korrekt spika en automatisk fräsningspade. Är det möjligt att limma den "nakna" metallen i kroppen eller försöka ladda ett reparationsområde? Dessutom uppstår frågan om hur man applicerar spiken mot färgen på kroppspanelen.
Det finns en sådan engelsk ordsprimer (primär: första, primär, primär). Dessa två jordar är primära. De kallas även rättsstatsprincipen, men ordet "jord" är också förståeligt, eftersom de uppfyller jordens funktion. Akrylpåfyllningsprimaren, till exempel, kallas ett fyllmedel (fyllmedel) och är inte en primär jord.
Aktiv användning av fordonet förr eller senare leder till uppkomsten av dess olika repor i lacken, chips, stor bucklor. Om mindre fel kan fortfarande något lämnas obevakad, kommer det att få brottas med inriktning på åtminstone två huvudorsaker. För det första är det bara ful, men dyrare och mer solid bil, desto större felet är uppenbart. För det andra, av rent praktiska skäl: absolut någon repa kan avslöja yta oädel metall, som med tiden få den att korrodera och fraktur.
en gäst
andrjuha en sanning att styrkan hos epoxiprimer är bättre än någon kitt? Om en stötfångare med ett litet lager av kitt behandlas med epoxiprimer, blir det starkare? Och måste du sanda ut epoxiprimeren för att applicera akrylprimer?
Ni komentarjev:
Objavite komentar