Utvecklat i enlighet med kraven i SNiP 1. 01. 01-82 "System av normativa dokument i konstruktion. Grundläggande bestämmelser "i syfte att specificera vissa bestämmelser i SNiP 3. 06. 03-85 och SNIP 3. 06. 06-88, som avser konstruktion av beläggningar och baser av motorvägar och flygplatser från jordar förstärkta med astringenter.
DSTU ISO 4190-5-2001. Installation lіftova (елевторна). 5. Chastina Pristroї keruvannya, signalіzatsії att dodatkovі pristroї (ISO 4190-5: 1996, IDT) / 01. 01. 2010 ersättas med DSTU ISO 4190-5: 2008 Beställnings Derzhspozhivstandarta från 03. 09. 2008 N318 /
Vid reparation vägbanan, organisationen vann Tendoryu måste följa vissa statliga normer, byggnormer och transportministeriet order (Tipo GOST 50. 597-93, GOST 26. 804-86, SNIP 2. 05. 02-85, SNIP 2. 07. 01-89, SNIP 06/03/03 -85 VSN 24-88, pr. MT 2008 №160, etc. ). Så varför, efter reparation av vägsträckor, dessa organisationer gäller inte bruket av efterbehandlingsarbetet? Varför finns det ingen hård efterfrågan på händelserna? Varför handlar det inte om garantisparande?
I det här avsnittet presenteras olika standarder, föreskrifter, lagar, metodologiska guider, rekommendationer och andra material som kan vara användbara vid konstruktion och drift av transporter, civila och industriella byggprojekt, anläggningar för verkstadsnätverk, rörledningar och industriområden och företag.
beslut av skiljedomstolen i Samara region på 2016/09/08 (domaren Yastremsky LL) och domen från elfte appellationsdomstolen på 2016/12/05 (Judge Demin EG, domare KK Turkin, Kuznetsov SA)
Ni komentarjev:
Objavite komentar