I den pedagogiska processen är planeringen nära relaterad till undervisningsuppgifterna. Utan planering på lång sikt kan det inte finnas planering för imorgon. Det är trots allt de allmänna målen och prognoserna för framtiden som gör det möjligt att förutse förändringar i utvecklingen av elevernas intressen, intressen och beteende. Den allmänna normen fastställs av arbets- och utbildningsprogram. Nivån på genomförandet vid ett visst stadium av utbildning, metoder, tekniker och medel för att uppnå det - ämnet planering som tar hänsyn till de verkliga förhållandena.
Kärnan i att utforma en teknik för att bedöma kvaliteten på en högskoleexamen bestäms av närvaron av angivna initiala skäl: kostnaderna för att utbilda en specialist; personal, materiell och teknisk utrustning och metodiskt stöd för utbildningsprocessen; utbildningsriktlinjer och strategi, mål och innehåll för yrkesutbildning social ordning för en specialist; efterfrågan på marknaden för utbildningstjänster situationen på arbetsmarknaden; överensstämmelse av modellen (standard) för specialisten till utbildningsstandarder. Kontot för de inledande baserna gör det möjligt att utforma ett system med diagnostiska tekniker och utforma en teknik för att övervaka och utvärdera kvaliteten på professionell yrkesutbildning av en specialist.
Bibliografi länk till artikeln: A. Shilyagin. Didaktisk information komplex i aspekten av pedagogisk design // Modern pedagogik. 2015. № 10 [Elektronisk resurs]. URL: http://pedagogika. snauka. ru/2015/10/4959 (referensdatum: 04/10/2017).
Pedagogisk projektion är en funktion av någon lärare, inte mindre betydelsefull än den organisatoriska, gnostiska (sökande efter innehåll, metoder och sätt att samverka med studenter) eller kommunikativa.
Pedagogisk design är den preliminära utvecklingen av de viktigaste detaljerna i den kommande verksamheten för lärare och studenter, och ibland föräldrar. För någon lärare är det en funktion som inte är mindre viktig än de organisatoriska, kommunikativa eller gnostiska aktiviteterna (sök efter innehåll, metoder och interaktioner med studenter).
Ni komentarjev:
Objavite komentar