Ofta i sammanfattningen av designers kan du hitta frasen: "Jag följer ukrainska och utländska trender, jag tillämpar dem i arbetet. " Uttrycket säger ingenting, förutom att du släpper en lista över designers på Behance, Dribble och försöker arva dem.
Nya trender inom grafisk design är sällsynta. Eftersom en trend ersätter en annan, blir den bara synlig efter tiden, och även då inte alltid. Vissa idéer och mönster härrör från stora digitala samhällen, till exempel Drebbble eller Behance, men bara några experter kommer att kunna förutsäga exakt vilken trend som kommer att ha störst effekt på kultur, mode och generell grafisk design i allmänhet.
Om du tittar på annonser och illustrationer skapade i slutet av 1800-talet, fram till omkring 1920, kommer du att märka en imponerande uppmärksamhet på detaljer och en känsla av skicklighet som inspirerade många designers.
Om du planerar att lära dig grafisk design utomlands eller redan studerar, behöver du bara förstå dagens trender i branschen. 2016 präglades av blomningen av materialdesign, återkomsten av retrostilen "modern", användningen av negativt utrymme och minimalistisk stil.
Under de första månaderna av varje nytt år, på någon webbplats om design, finns det alltid en artikel om de kommande trenderna i branschen. Moderna strömmar uppstår spontant och odlas av ledande experter, och paradoxalt sett kräver kunderna den design som de redan intuitivt vet - din favoritapplikation har samma navigering och på den allra bästa platsen samma typsnitt. Både designers och klienter är rädda av det okända. Det är bättre att läsa den senaste topplistan av det nya årets trender och veta vad du ska fokusera på!
Ni komentarjev:
Objavite komentar